Iedereen op vakantie? Tijd voor een website-schoonmaak!

Het is warm, je zwaait je collega’s uit en klanten trekken minder vaak aan de bel; vakantietijd. Om het ‘komkommertijd’ te noemen is waarschijnlijk overdreven, maar er is vast wel een halve dag ruimte in je planning. De hoogste tijd voor een website-schoonmaak! Wij geven je 4 tips. Geen opzienbarende, maar ze kunnen de wereld voor je bezoeker betekenen. 

1. Linktree

Werken de links die gekoppeld zijn aan je website? Klik even in het wilde weg op je website. De knop naar Facebook bijvoorbeeld. Linkt deze echt naar je de Facebook van je bedrijf of gewoon naar www.facebook.com? Check onderdelen ook even op je mobiel en tablet. Vind je een link die niet meer werkt? Dan kun je meteen kijken of je 404 pagina écht leuk en goed is. Anders is dat gelijk een actiepuntje om achteraan te gaan!

2. Contactformulier

Vul je eigen contactformulier eens in en bekijk de melding even als je een bericht verstuurd. Kan dat niet wat sprankelender? ‘Check! Je bericht is verzonden. Onze collega’s beantwoorden berichten altijd binnen 24 uur, ook in het weekend. Tot snel!’ Klinkt toch veel gezelliger dan: ‘Bedankt voor uw bericht.’

3. Blogs

Ze staan groot op de homepage: blogs. Ze laten zien dat je over de juiste kennis beschikt en ze zorgen voor een hogere ranking in Google. Goed! Maar zijn ze nog relevant? Check de volgende elementen:

  • Datum. Geschreven op: 18 februari 2012. Staat er met koeienletters op de homepage. Is de informatie nog relevant? Verplaats dan de datum even naar voren.
  • Foto’s. Gebruik je persoonlijke foto’s? +10! Maar staat er niet per ongeluk ergens een collega die al weg is bij het bedrijf? Met een constant groeiend team, zijn we hier namelijk zelf ook schuldig aan. Maar ben je ervan bewust. 🙂 Na de vakantie is er vaak een mooi moment om een nieuw fotomoment te prikken!
  • Relevantie. Staat er geen ‘oude informatie’? ‘Waarom Trump de verkiezingen won.’, ‘Wat er fout ging met Hyves’. Het voelt vaak nog zo dichtbij, maar is dat voor je bezoeker ook zo? Met een titel- en zinswijzigigng hier en daar verbeter je de razendsnel de eerste indruk voor je bezoeker.

 

4. Servicebeloften.

Relaties zijn gebaseerd op vertrouwen en zonder afspraken geen fundament. Kijk eens kritisch naar je website. Geef jij ergens aan hoe jouw service werkt? Kijk bijvoorbeeld naar Jumbo. Daar krijg je een artikel gratis, als het elders goedkoper is. ‘Fantastisch’ zei een filiaalmanager eens. ‘We hoeven het zelf niet eens meer in de gaten te houden.’ Beloftes zetten je vaak op scherp, op een positieve manier. Zoek naar elementen om je bezoeker te overtuigen dat jij datgene waarmaakt waar ze naar op zoek zijn. Het leuke is, dat doe je vaak al lang.

  • ‘We werken graag even voor u door.’ Als het kantoor nooit stipt op tijd gesloten is.
  • ‘We nemen graag de tijd voor u’. Als je je afspraken altijd lekker ruim plant.
  • ‘We reageren altijd binnen 1 werkdag.’
  • ‘Telefonische wachttijden? Nooit van gehoord.’
  • ‘Voor 13.00 uur besteld, morgen in huis.’

 

Daar zit vast iets tussen wat jij al lang waar maakt, maar nergens vertelt! Zet het op je contactpagina; klaar! Weer een paar enthousiaste bezoekers rijker. 🙂

Vragen over vernieuwing op je website? Klik op onderstaande button en neem contact met ons op!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Anita Heij

Foto- en videograaf

Meer berichten van Anita Heij

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief