De laatste onlinetrends

Websites veranderen continu. Hieronder vertellen wij jou wat nou de echte websites trends zijn van nu. Weg met de stockfoto’s, lang leve de mobiele versies en font-combinaties!

Continu aanpassingen
Vroeger werd de website om de zoveel jaar volledig vervangen. Tegenwoordig worden er constant verbeteringen doorgevoerd aan de website. Denk hierbij aan nieuwe modules toevoegen, maar ook de teksten/afbeeldingen worden regelmatig aangepast.

Zo blijft de website vernieuwend, iets wat onze vriend Google ook fijn vindt.

Duimvriendelijke navigatie
De meeste mensen bezoeken een website met hun mobiele telefoon. Om deze websites nog gebruiksvriendelijker te maken worden websites tegenwoordig gebouwd zodat ze gemakkelijk op mobiel te bedienen zijn met alleen de duim. Denk hierbij aan de menubalk die bijvoorbeeld onderaan de website geplaatst wordt. Zo kunnen bezoekers nog gemakkelijker navigeren door de website heen, dit is weer goed voor de gebruiksvriendelijkheid van de website.

Illustraties in eigen huisstijl
Onder bepaalde kopjes wordt gebruik gemaakt van illustraties/icons. Deze geven informatieve stukken vaak wat verduidelijking maar zijn ook prima te gebruiken bij bijvoorbeeld een button. Deze illustraties worden vaak vormgegeven naar de kleuren van de huisstijlen. Zo straalt de gehele website dezelfde stijl uit doordat er gebruik gemaakt wordt van hetzelfde kleur palette.

Stockfoto’s zijn “uit”
Tegenwoordig is er veel meer keuze uit stockfoto’s. Ze zijn voordelig om aan te komen maar je hebt er eigenlijk ook steeds minder aan. Je wilt geen “neppe” mensen meer op je website met een stralende witte glimlach. Je zult hierdoor bezoekers verliezen die naar de creatievere concurrent gaat die wel eigen foto’s heeft staan op de website.

Micro interactions
Micro interactions zijn kleine, functionele bewegingen of acties die aangeven dat er een specifieke actie uitgevoerd wordt. Zo krijgt een bezoeker een betere beleving op de website. Bezoekers voelen zich ook eerder aangetrokken door iets dat beweegt.

Grote knoppen, kleinere teksten
Lange teksten worden tegenwoordig niet meer gelezen. Daarom is het van belang dat teksten kort en krachtig zijn. Call to action buttons vallen hierdoor ook automatisch meer op. Door een goede verdeling op de website tussen tekst en buttons kun je de bezoeker door je website leiden.

Verticale video’s
Video “hoort” landscape, maar tegenwoordig maken veel mensen ook verticale video’s. YouTube ondersteund dit al een tijdje maar steeds meer video’s worden nu portrait.

Variatie in verschillende fonts
Bezoekers bepalen binnen enkele seconden of de webpagina biedt wat zij zoeken. Daarom moet je zorgen dat je opvalt en dat je de aandacht trekt.  Dit kan je doen door opvallende lettertypes te gebruiken maar ook de variatie met verschillende fonts doet het goed!

BURO210 staat uiteraard klaar om jou hiermee te helpen. Bel gerust als je vragen hebt of hulp nodig hebt.

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Kimberly

Projectbegeleider websites

Meer berichten van Kimberly

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief