Je webshop persoonlijker maken

In een online winkel kan je niet gemakkelijk een praatje maken met je klant, wat je wel kan als je offline naar een winkel gaat. Toch is het erg belangrijk om persoonlijk contact te hebben met je bezoekers, zo creëer je een band en is de kans tot conversie hoger.

Vertrouwen en de gunfactor zijn twee belangrijke beslissingselementen bij online aankopen, zorg er dus voor dit goed is! Dit kan je doen door de webshop al persoonlijker te laten ogen. Op de contact pagina bijvoorbeeld een foto te plaatsen van Hans die jouw e-mail beantwoord.

Chatmodule
Wanneer een bezoeker een vraag heeft is het ideaal om gebruik te maken van een chatmodule. De webshop krijgt hier een melding van en kan dan gaan chatten met zijn bezoeker. Hierdoor kun je de bezoeker gepast advies geven en is de kans tot conversie groter omdat de bezoeker met de “webshop” heeft gepraat.

Mail op je verjaardag
Een leuk iets wat kan is dat je een e-mail verstuurd naar je klanten wanneer ze jarig zijn. Als cadeautje zou je bijvoorbeeld een X-bedrag aan korting kunnen geven. Hierdoor voelen ze zich gewaardeerd en is de kans tot conversie groter.

Verlanglijstje maken
Op de webshop kunnen bezoekers producten op hun verlanglijstje zetten. Wanneer ze op een later moment nog een keer terugkomen op de webshop kunnen ze deze producten gemakkelijk bestellen. Dit is erg gebruiksvriendelijk en het lijkt dan net of jij die producten speciaal voor hun hebt bewaard.

Persoonlijke combideals
Gaat de bezoeker een product kopen, dan is het fijn als er een ander artikel bijgevoegd wordt als een leuke deal. Zo voelt de bezoeker zich gewaardeerd en is de kans groot dat de bezoeker het andere product ook koopt.

Vergeet je deze producten niet
Voordat de bezoeker zijn producten besteld kan je ook nog wat producten voorbij laten komen die hij of zij niet moet vergeten. Denk hierbij aan kleine/goedkope producten die altijd handig zijn.

Spreek de bezoeker persoonlijk aan
Probeer, waar kan, de bezoeker aan te spreken. Denk hierbij aan een persoonlijke nieuwsbrief maar ook op de bestelbevestiging de klant persoonlijk aan te spreken.

Wil jij ook graag jouw webshop persoonlijker maken? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Marlies

Projectbegeleiding & Design Webshops

Meer berichten van Marlies

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief