Tips

Er zijn tegenwoordig zoveel webshops die hun producten online aanbieden. Hoe zorg je nu dat men de aankoop op jouw webshop doet? Zorg dat jij je onderscheid van andere webshops. De mogelijkheden zijn eindeloos! Hieronder delen we 5 tips om je te onderscheiden. Regelmatig delen we hier nieuwe tips, dus houd de website in de gaten!

1
One step check out

De checkout is het laatste deel van de webshop. Dit is het gedeelte waar bezoekers hun bestelling afronden. Bij de checkout moeten alle gegevens worden ingevuld. De standaard checkout van Magento heeft maar liefst 6 pagina’s die ingevuld moeten worden. Dit zijn 6 momenten waar (potentiële) kopers kunnen afhaken. Maak de kans op afhaken zo klein mogelijk door het de bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken. De One Step Check Out zorgt daarvoor. Zoals de naam al verklapt is dit een check out op één pagina:

  • Hier kunnen de factuur- en adresgegevens worden ingevuld.
  • De manier van bezorgen en betalen kan worden gekozen.
  • De bestelling kan worden gecontroleerd
  • En het belangrijkste; de bestelling kan op dezelfde pagina bevestigd worden.

Het is bewezen dat meer bezoekers overgaan tot daadwerkelijke aankoop bij gebruik van de One Step Check Out!

2
Nieuwsbrieven

Je doet erg je best om nieuwe bezoekers en klanten naar de webshop te trekken. Als een bezoeker een aankoop doet, ben je vanzelfsprekend blij. De klant is blij met zijn aankoop en tevreden over de service van de webshop. Het is zonde om daar niets mee te doen. Zorg ervoor dat je deze klant houdt. De klant heeft al vertrouwen in jouw webshop, aangezien hij of zij al eerder een aankoop heeft gedaan. Nu is het aan jou de taak om in de gedachten van de klant te blijven hangen. Als de klant opnieuw iets online wil bestellen, moet jij de eerste zijn waar hij of zij aan denkt. Door middel van nieuwsbrieven kun je jouw klanten op de hoogte houden van de nieuwste producten, nieuwtjes, trends, acties en leuke weetjes.

In Magento is er standaard een nieuwsbrief mogelijkheid. Het gebruik daarvan is erg omslachtig. Zo kun je zelf niet de template aanpassen en de klanten in groepen verdelen. Mailchimp is daarom een erg goed alternatief.

Mailchimp is een gebruiksvriendelijk nieuwsbriefsysteem. Het gebruik ervan is gratis tot 2000 inschrijvingen. Je kunt gemakkelijk jouw nieuwsbrieven samenstellen. Wij kunnen een template voor je opzetten welke je keer op keer kunt gebruiken. Op de webshop is het mogelijk om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. De klanten die zich hebben ingeschreven, komen automatisch in de verzendlijst te staan in Mailchimp. Je kunt de klanten gemakkelijk onderverdelen in verschillende groepen. Als er een mailing verstuurd is, kun je precies zien wie hem heeft geopend, hoe vaak, waar ze op hebben geklikt etc.

Uiteraard zijn er vele mogelijkheden met E-mailmarketing. Wij helpen je graag bij het opzetten van je juiste strategie.

 

3
Meertalen

Het bereik op internet is groot, wereldwijd zelfs! Iedereen is altijd en overal online. Het is mogelijk om jouw webshop in meerdere talen te laten maken. Met een Magento webshop is hier maar één systeem voor nodig met één achterkant. Je kunt gemakkelijk de teksten en producten toevoegen in verschillende talen. Aan de voorkant van de webshop kan de bezoeker zelf de keuze maken voor een taal. Dit kan bijvoorbeeld door middel van vlaggetjes.

Een webshop in een andere taal zorgt er waarschijnlijk ook voor dat je andere opties moet aanbieden voor de verschillende landen. In Nederland betalen wij online bijvoorbeeld vaak met iDEAL. In België wordt Mister Cash vaker gebruikt. Per taal en/of land is het mogelijk om diverse betaalmogelijkheden en verzendkosten in te voeren.

4
Productbeoordeling

Het aanbod op het internet is groot. Alles is openbaar en veel mensen vergelijken producten op verschillende webshops voordat ze daadwerkelijk een aankoop doen. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat ze kiezen om bij jou een aankoop te doen. Hoe doe je dat dan?

Naast een webshop die er goed uitziet en gebruiksvriendelijk is, is betrouwbaarheid erg belangrijk. Je kunt dit doen door productbeoordelingen. Als potentiële klanten referenties zien van mensen die het product eerder gekocht hebben en tevreden zijn, is de kans groter dat zij ook een aankoop doen. Productbeoordelingen laten ook zien dat jij achter je product staat en mensen een oordeel durft te laten geven. Bezoekers zien niet wie er achter de webshop zit, belangrijk dus om vertrouwen te wekken. In Magento is het mogelijk om bij elke product een beoordeling te geven. Dit wordt door middel van sterren weergegeven.

Naast productbeoordelingen is het mogelijk om de gehele webshop te laten beoordelen. Dit kan door middel van tussenpartijen zoals KiyOh en The Feedback Company. Dit zijn betrouwbare partijen die goed met beoordelingen omgaan. Bezoekers kunnen een beoordeling aan de webshop geven door middel van cijfers. Een goed cijfer laat aan jouw (potentiële) klanten zien dat jij een goede partij bent om een aankoop bij te doen.

De angst voor openbare beoordelingen is het gevaar voor een negatieve beoordeling. Als die negatieve beoordeling terecht is, is het aan jou de taak om er professioneel op te reageren. Is de negatieve beoordeling onterecht? Dan kun je bij KiyOh of The Feedback Company terecht om jouw kant van het verhaal te doen en kunnen zij de negatieve beoordeling weghalen.

5
Filteruitbreidingen

Op de webshop zijn verschillende producten te vinden. Sommige mensen vinden het leuk om door het complete assortiment te bladeren, anderen willen snel bij het product zijn dat ze zoeken. Een filter is daarom een goede toevoeging aan de webshop.

Standaard kun je in Magento al gebruik maken van een filter. Dit werkt op basis van standaard opties en teksten. Het filter kan daarnaast nog leuker en makkelijker gemaakt worden. Om een kleur voor het product te selecteren kun je kleurvakjes laten zien. Voor de prijs kun je een lijn aangeven waar de vanaf-prijs en maximale prijs gekozen kan worden. Met deze uitbreidingen maak je het filter niet alleen visueel aantrekkelijker, maar is deze ook nog eens makkelijker in het gebruik.

Wil je meer tips?

Of eens verder kletsen over de mogelijkheden van jouw website?

Neem contact op

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief