Emailen is uit! Dit is nieuw..

Ha, hebben we je daar mooi te pakken! Veel mensen denken dat emailen zijn beste tijd heeft gehad, maar eigenijk is mailen helemaal hot. Emailmarketing is de trend van 2015 en wij geven je daarom graag een aantal tips om alles uit je webshop en klanten te halen.

Welkom!

Yes, daar hebben we weer een nieuwe klant. Heb je het al die jaren niet goed aangepakt met nieuwe klanten dan is dit je kans om de eerste indruk perfect te laten zijn. Dit kan eigenlijk al heel simpel, verwelkom je klanten bij hun eerste bezoek of bedank ze voor hun zojuist geplaatste bestelling. Zorg ervoor dat je persoonlijk te werk gaat, stel jezelf even kort voor. Een klein gebaar maar je zult zien dat het wonderen doet voor de band met je klant. De vraag of zij zich willen inschrijven voor 1 van de nieuwsbrieven is na een warm welkom ook niet meer zo onverwacht en zal sneller geaccepteerd worden. Je kunt zelf bepalen welke nieuwsbrieven je aanprijst. Zo kun je bijvoorbeeld vragen of zij zich voor de maandelijkse nieuwsbrief in willen schrijven of dat zij alleen een bericht ontvangen van de nieuwe aanbiedingen. Je kunt heel persoonlijk te werk gaan, de klant kan zelf bepalen welke informatie zij verstrekt en jij kunt vervolgens persoonlijke tips, aanbevelingen en zelfs verjaardagsmails versturen. Alles voor de klantenbinding!

We gaan groeperen!
Belangrijk is dat je de verzendlijsten verdeeld in doelgroepen. Eerst analyseer je het gedrag van de klant. Vervolgens kun je bijvoorbeeld een lijst maken van hele actieve klanten en een lijst van minder betrokken klanten. Je begrijpt natuurlijk dat je met de minder actieve klanten anders moet omgaan, hier moet je echt alles voor uit de kast trekken. Wees uniek en zorg dat je iets doet voor de klant wat opvalt en de klant wakker maakt. Haal de klant over tot hun eerste aankoop, dit kan bijvoorbeeld door een leuke korting, extra service of geen verzendkosten te rekenen. Wanneer de klant zich inschrijft voor een nieuwsbrief ontvangt hij een unieke code om de verrassing vervolgens te verzilveren. Missie geslaagd, de klant voelt zich speciaal en ook nog eens verbonden met jouw webwinkel, als dat geen extra bestellingen op zal leveren weten wij het ook niet meer.

Klanten die al erg betrokken zijn mag je natuurlijk niet zomaar verwaarlozen omdat zij toch uit zich zelf al terug komen naar de webshop. Ook zij verdienen af en toe een beetje extra aandacht. Dit is daarom ook de belangrijkste les, blijf investeren in je klanten, dit zul je dubbel en dwars terug verdienen.


Het gaat allemaal om timing!

Mevrouw de Vries heeft een aantal weken geleden een heerlijk gezichtsmasker besteld bij jouw beauty webshop. Omdat jij precies weet hoeveel behandelingen er uit een pot crème gaan, weet jij ook precies wanneer mevrouw de Vries behoefte heeft aan een nieuwe pot. Je kunt haar vervolgens benaderen door een leuke aanbieding te sturen voor hetzelfde product of om te vragen of deze productlijn haar beviel en haar een ander product uit deze lijn aanbieden.

Misschien vind je het een beetje ver gaan, toch is dit de toekomst en wordt je hier vanzelf ook steeds beter in. Belangrijk is dat je alles goed in de gaten moet houden. Het totale gedrag van de klanten moet in kaart worden gebracht om een actie als hierboven beschreven succesvol te maken.

Be Original
Het gevaar met een hit als emailmarketing is dat er veel copycats zullen komen. ‘Liever goed gejat als slecht zelf verzonnen’ zal in het begin waarschijnlijk heel goed werken. Maar als snel merk je dat de conversie zal terug lopen omdat je simpelweg niet onderscheidend genoeg bent.

Zorg er daarom voor dat je net even wat anders bent dan de rest. Gooi humor in de nieuwsbrieven. Gebruik triggers zoals onze titel van dit bericht. Omdat iedereen tegenwoordig een blog bericht schijft over de ins en outs van emailmarketing denken veel mensen, oh nee.. daar heb je weer zo’n bericht. Toch hebben wij je zover gekregen dit bericht volledig te lezen, en dat allemaal omdat wij je eigenlijk een klein beetje in de maling heb genomen. Jij dacht dat wij met een totaal nieuwe uitvinding zouden komen. Gefopt!

Wel hopen we met dit bericht dat wij met een aantal nieuwe tips jou op het juiste pad hebben gekregen en dat jij hierdoor natuurlijk meer conversie gaat behalen!

We beloven snel met nieuwe tips te komen, want ook wij zitten niet stil.
Met wat voor truucje we je dan zover krijgen het bericht te lezen is nog een verrassing.

Wil je nog meer tips en weetjes van BURO210, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of houd onze blog in de gaten!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Marlies

Projectbegeleiding & Design Webshops

Meer berichten van Marlies

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief