Tips

Online marketing is niet meer weg te denken uit de marketingplannen.
Maar er is zo veel mogelijk! Hoe zorg je ervoor dat je up to date blijft?
Volg onze website! Hieronder delen we 5 tips over online marketing. Regelmatig delen we hier nieuwe tips, dus houd de website in de gaten!

1
Content is key

De inhoud van jouw website is van groot belang. Open deur zou je denken? Helaas is dit vaak nog niet het geval.
Relevantie is het belangrijkste begrip wanneer het gaat om online marketing en vindbaarheid in Google.

Het is heel belangrijk om na te denken over de vraag die een bezoeker heeft. Hoe ga jij antwoord geven op deze vraag? Stop selling, start helping!

Content die je kunt toevoegen aan je website zijn onder andere blogs, artikelen, nieuwsberichten en monsterartikelen.

Zorg er echter voor dat je altijd unieke, authentieke content op je website gebruikt. Gebruik content nooit dubbel! Dit betekent ook dat je pagina’s niet moet herschrijven, waarbij je maar 1 woord, bijvoorbeeld een plaatsnaam of productnaam, aanpast. Google wordt steeds slimmer, herkent dit trucje en zal je hier voor straffen.

2
Relevantie en populariteit

Deze twee onderwerpen zijn erg belangrijk als het gaat om de vindbaarheid voor Google. Een website die het goed doet, die veel bezoekers heeft en die de bezoekers op de juiste manier helpt, krijgt een hogere autoriteit. Dit betekent dat bezoekers conversies doen op de website en meerdere pagina’s per bezoek bekijken. De website krijgt dan een hogere waardering van Google.

Je populariteit kun je vergroten door stemmen van externe websites naar jouw website te krijgen. Dus andere websites linken door naar jouw website, dit kun je zien als ‘stemmen’ voor jouw website. Hoe hoger de autoriteit is van de website die naar jouw linkt, des te hoger is de waarde van deze link.

Er zijn veel mogelijkheden om te linkbuilden en je populariteit te vergroten:

  • Interne links binnen jouw eigen website zorgen er voor dat Google bepaalde pagina’s als ‘belangrijk’ indexeert.
  • Je kunt samenwerkingspartners vragen naar jouw website of bepaalde pagina’s op jouw website te linken, in ruil voor een link van jouw website naar de website van jouw partners. Uiteraard wel op relevante pagina’s.
  • Social media is tegenwoordig erg belangrijk.

3
Alles hangt samen

Alles wat je online doet, hangt samen met elkaar. Althans dit zou zo moeten zijn. Zo werkt het wel op het gebied van Google. Doe je iets op jouw website, om te werken aan je vindbaarheid online, heeft dit ook weer effect op bijvoorbeeld lopende AdWords campagnes.

Je moet een online marketingstrategie maken. Daarin maak je voor jezelf duidelijk welke boodschap je wilt overbrengen en wie jouw doelgroep is. Vervolgens kies je de kanalen die je gaat gebruiken en zorg je ervoor dat alle uitingen elkaar versterken. Dus als je een nieuwsbrief verstuurt, zorg je ervoor dat ze naar een pagina op je website worden gestuurd die meer informatie over een actie geeft. En als je een Facebook post plaatst met een filmpje, zorg je ervoor dat iedereen dit filmpje kan bekijken op Youtube en dat vanuit daar weer naar jouw website wordt doorgelinkt. Zo zorg je ervoor dat er geen losse flodders de wereld in worden gestuurd, maar dat de boodschap op meerdere kanalen herhaald wordt, met de sterke eigenschappen van het desbetreffende kanaal.

4
3 Clicks away

Zorg voor zo min mogelijk obstakels voor bezoekers van jouw website.
Door ervoor te zorgen dat bezoekers maximaal 3 keer hoeven te klikken voordat zij zijn waar ze willen en moeten zijn, zorg je ervoor dat bezoekers eerder tot conversie over gaan en langer op jouw website of webshop blijven. De bezoeker hoeft maar weinig te doen en kan goed terugkijken welk pad hij heeft afgelegd, een kruimelpad kan hierbij helpen.

5
Betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid

Dit heeft alles te maken met de techniek van de website.

  • De website moet te allen tijden bereikbaar zijn en snel laden.
  • Tegenwoordig gebruiken veel internetgebruikers mobiele apparaten, daarom is het van groot belang dat je website repsonsive is. Dit betekend dat jouw website zich aanpast naar de grote van het scherm. Jouw website is dus geschikt voor alle mobiele apparaten en desktop.
  • De structuur van jouw website is van groot belang. Zorg dat je een duidelijk navigatiemenu hebt en dat bezoekers binnen jouw website kunnen zoeken met een zoekbalk.

Wil je meer tips?

Of eens verder kletsen over de mogelijkheden van jouw website?

Neem contact op

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl






Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief