Online Marketing trends voor 2018

Ondertussen zijn we alweer aangekomen in december. Het jaar zit er al bijna op en het nieuwe jaar komt steeds dichterbij. Net zoals de tijd, blijven de ontwikkelingen op online marketing gebied snel doorgaan. Wij willen daarom de trends voor 2018 graag alvast met je delen!

Ook in 2018 is het belangrijk dat jouw bedrijf aan Online Marketing doet. Maar waar liggen jouw kansen in 2018? Lees hieronder de belangrijkste Online Marketingtrends.

Personaliseren
Het kennen van jouw doelgroep is tegenwoordig erg belangrijk. Iedere social-mediagebruiker wordt overspoeld met content. Door jouw content te personaliseren val je op en krijg je de aandacht van de doelgroep. Dat is wat je wilt!

Video
Steeds meer bedrijven maken gebruik van video en livestreaming. Videocontent is zelfs de snelst groeiende advertentievorm. In 2018 zal het gebruik van video en livestreaming alleen maar toenemen. Het is belangrijk om de kijker in de eerste 3 seconden aan je te binden, anders kijken ze de video niet af. Mensen voelen zich sterker verbonden met een video dan met een stuk tekst.

Location based marketing
Precies weten waar je doelgroep zich bevindt nemen we in 2018 letterlijk. Location based marketing zal gebruik maken van de locatie van de doelgroep om zo specifieke marketing toe te kunnen sturen. Voorbeeld: Je hebt net de trein gemist en de koffietent om de hoek laat precies op dat moment weten dat er vandaag een kortingscode geldt voor een cappuccino.

Direct klantcontact
Het contact tussen bedrijven en consumenten moet sneller en laagdrempeliger. Chatcontact is een trend die we in 2018 veel gaan zien. Het meest voor de hand liggende platform is WhatsApp. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om WhatsApp in te zetten als communicatiemiddel.

Consumenten verwachten tegenwoordig ook snel een reactie. Chatbots is hiervoor de oplossing. Chatbot-software simuleert menselijke gesprekvoering en bewaakt de relatie met de klant. De bot blijft persoonlijk, beleefd en is altijd beschikbaar. Dit is interessant voor bedrijven met een groot aantal klanten. Zo blijft een-op-een interactie mogelijk, zonder dat het veel tijd kost.

Kwaliteit is belangrijk!
Je kan tegenwoordig gemakkelijk wat op internet plaatsen, maar Google kijkt vooral naar de kwaliteit van wat er geplaatst wordt. Zo wordt een lang blog artikel niet zo snel bovenaan in Google geplaatst, maar moet het artikel ook echt kwalitatieve informatie bevatten. Wanneer jij een lang blogbericht hebt geschreven kijkt Google naar de tijd dat gebruikers gemiddeld op die pagina zitten. Blijft een gebruiker 5 minuten op de pagina van het blogbericht? Dan moet het wel een interessant artikel zijn, anders klikken de gebruikers alweer weg. Wanneer jij een blog plaatst met halverwege een video, zitten gebruikers misschien wel 10 minuten op je pagina! 😉

Investeer in content-ontwerpers
Het is niet voor iedereen weggelegd om duidelijke en sterke teksten te schrijven. Het maken en bewerken van een video is ook specialistisch werk. Toch is goede content, zoals we hierboven hebben gelezen, onmisbaar. Wij helpen jou graag met het maken van goede content! Neem gerust contact op, wij helpen je graag op weg!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Kim de Hoop

Online marketeer

Meer berichten van Kim de Hoop

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief