Instant Experience Facebook

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk bij gebruikers blijft hangen? Hoe maak je daadwerkelijk indruk en creëer je een impressie? In deze blog gaan we het hebben over de Instant Experience advertenties die je kunt gebruiken voor Facebook en Instagram.

Misschien heb je het op Facebook of Instagram al wel eens voorbij zien komen: korte filmpjes of een reeks aan afbeeldingen over een bepaald product. Facebook geeft je met de Instant Experience advertenties de mogelijkheid om de afstand tussen een product en klant nog verder te verkleinen; in een ‘instant’ kunnen gebruikers door te swipen of door hun mobiel te kantelen,  foto’s en video’s bekijken. En dit is allemaal te realiseren in maar één advertentie! Super gemakkelijk, dus.

Verschillende advertentie vormen

Er vallen verschillende soorten advertenties onder de Instant Experience advertenties. Dat wil zeggen dat je op meerdere manieren en met meerdere advertenties een impressie kunt achterlaten voor de klanten. We kennen allemaal de standaard Facebook advertentie met één afbeelding en een stukje tekst, maar daarnaast bestaan er ook de carrousel advertenties, collectie advertenties/product tagging advertenties en de Instant Experience advertenties. Geen idee wat dit inhoudt? We nemen je er graag in mee!

Standaard advertentie

De standaard advertentie is binnen Facebook de advertentie die door bedrijven het vaakst gebruikt wordt. Het is namelijk ook erg eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is een foto van kwaliteit en goede content om gebruikers geïnteresseerd te maken in je dienst of product. Naast een foto kun je ook een video, diavoorstelling en Gif’s gebruiken voor de standaard advertentie.

Carrousel advertentie

Deze advertentie is een uitkomst voor bedrijven die meer willen laten zien dan één afbeelding per advertentie. Je kunt met de carrousel advertentie veel meer vertellen over je dienst of product door meerdere afbeeldingen toe te voegen. Een slider van foto’s is dus ideaal als je een collectie van een product wilt aanbieden. Deze bestaat uit een brede afbeelding die in 3 of 4 afbeeldingen is opgedeeld. Door het gebruik van sliders heb je de creatieve vrijheid en zorg je voor meer interactie met de klant. Je geeft namelijk in één oogopslag een totaal overzicht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Collectieve advertentie & product tagging

Een collectieve advertentie is ideaal voor webshops en bedrijven die collecties van een product aanbieden. Het biedt een bedrijf veel creatieve vrijheid en je kunt deze advertentie koppelen met jouw Facebook catalogus. Een populair onderdeel van de collectieve advertenties is het gebruik maken van product tagging. Dit houdt in dat je binnen de afbeeldingen van je collectie de producten kunt taggen die in de afbeelding zichtbaar zijn. Zodra de klant hierop drukt wordt hij doorgestuurd naar dat product op je website. Dit maakt de drempel naar je website laag en zo is het extra eenvoudig over te gaan tot bestelling!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instant Experience advertentie

Deze advertenties zijn vooral gericht op storytelling. Je vertelt als het ware het verhaal bij een product en maakt er een echte beleving van. Neem de klant mee door de wereld van jouw product en laat een impressie achter. Bij de Instant Experience advertentie gaat het naast storytelling er ook om dat je indruk maakt, inspireert en uiteindelijk verleidt. Je kunt in deze advertentie formulieren maken, collecties verkopen maar ook klanten werven en linken naar je website. De advertentie is scherm vullend terwijl de gebruiker nog steeds op Facebook blijft. Je hoeft dus niet als gebruiker weer opnieuw naar Facebook terug te keren na het bekijken van de advertentie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wil je meer informatie over de Instant Experience advertenties en wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Wij denken graag met je mee!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Kim de Hoop

Online marketeer

Meer berichten van Kim de Hoop

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief