Stories op Instagram; zó vertel je verhalen!

‘Er was eens…’ De meeste sprookjes zijn kleine verhalen die van grote waarde kunnen zijn in een (klein) mensenleven. Ik stel mij zo voor dat dit de inspiratie bij Instagram was. ‘’Laten we mensen aansporen om ook kleine momenten te delen, die voor ons dan weer van grote waarde zijn.’’ En daar was ‘Instagram Stories’! In deze blog vertellen we je hoe de kleine verhalen van je bedrijf op Instagram van grote betekenis kunnen zijn.  

Instagram Stories?

Nog even een korte uitleg voor zij die nieuw zijn. Via Instagram is er een tweede ‘tijdlijn’ waar je Instagram Stories plaatst. Deze foto’s en video’s zijn van tijdelijke aard en je kunt geen openbare comments of likes geven.  Het is gebruikelijk om je foto of video te bewerken met hashtags, locaties, tekst en stickers. De post verdwijnt weer na 24 uur. Nog helemaal opstarten? Lees ook eens deze blogs: Je hebt een Instagram account gemaakt; en nu?! en 5 redenen waarom je per direct moet beginnen met Instagram. Maar eerst meer over Instagram Stories!

1.Houdt het klein.

Niet voor niets een intro over de ‘kleine verhalen’. Want gebruik Instagram Stories ook gewoon echt waar het voor bedoeld is. De verhalen die niet zó bijzonder zijn om een gehele post aan te wijden, maar die jouw bedrijf wel heel erg typeren. Dus bijvoorbeeld de borrel op vrijdagmiddag en die mooie zomermiddag. Deze momenten vinden zijn plek bij Instagram Stories.

2. Ondersteun je verhaal met tekst.

Hoewel we tegenwoordig veel liever naar foto’s kijken adviseren we je toch om je Stories altijd te ondersteunen met tekst. Soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden, maar je verhaal is zo weggeveegd en valt zonder tekst minder op. Dus geef je volgers zo snel mogelijk, zoveel mogelijk informatie. En daar is vaak nog wat tekst voor nodig!

3. Voeg locatie-stickers toe.

Probeer aan je Stories locatie-stickers toe te voegen. Via deze ‘tags’ krijgen je Stories meer bereik. Op deze manier zijn je Stories niet alleen door je volgers te bekijken, maar ook mensen die deze tag volgen. Je krijgt bijvoorbeeld ook van Instagram de suggestie als je in een plaats bent om de Stories van de locatie te bekijken. 

4. Blijf actief doormiddel van thema’s

Zoals bij alle platforms is het belangrijk om regelmatig te posten, zo ook met Instagram Stories. Daarvoor is het handig om thema’s voor jezelf te bedenken en op je profiel te terug te laten komen. Thema’s die wij hebben: ‘Werken bij’, ‘In de polder’ of ‘Tips’. Naast dat dit jou helpt om Stories te bedenken hebben je volgers iets om naar uit te kijken en terug te kijken. Het koppelen aan je profiel doe je via ‘hoogtepunten’.

5.Verwijs je volgers naar je profiel.

Kleinere accounts (onder de 10.000 volgers) kunnen geen directe link naar hun profiel plaatsen in hun Story. En dat is jammer, want op die manier raak je je volgers makkelijker kwijt. Toch is er een oplossing voor doormiddel van het ‘taggen’ van je eigen profiel. Zie bovenstaande afbeelding.

  1. Type bij het schrijven van een tekst de ‘@’ aan het begin.
  2. Instagram geeft je de suggestie van profielen en klik je eigen profiel aan. (Bij het niet zichtbaar tik je achter @ nog even het begin van je bedrijfsnaam.)
  3. Klik op het profiel om deze te gebruiken en via deze tags kunnen volgers makkelijk de route afleggen naar je profiel.

 

Volg je BURO210 al op Instagram? We vertellen jou graag verhalen, maar lezen ook graag die van jou! We zien je daar! 🙂

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Anita Heij

Foto- en videograaf

Meer berichten van Anita Heij

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief