Featured Snippets: dé nieuwe SEO kans!

Er worden steeds vaker vragen aan Google gesteld. Het aantal ‘wat is…’-zoekopdrachten in Google stijgt dan ook al jaren.  Google wil graag zo relevant mogelijke zoekresultaten laten zien aan de hand van jouw zoekopdracht en daarom is de featured snippet ontworpen. Een featured snippet is als het ware een antwoord box in Google. Hier staat in het kort een antwoord op vragen die aan Google gesteld worden.

Vraag maar eens aan Google: ‘Wat is online marketing?’ Je zult zien dat je antwoord krijgt in de vorm van een vierkant vak. Deze featured snippet is boven alle andere organische zoekresultaten te vinden. Voor jouw online vindbaarheid is het ideaal om bovenaan Google te staan en dat kan dus door middel van de featured snippet.

Op mobiele telefoons is de featured snippet nóg waardevoller dan op de desktop. Kijk hiernaast maar, de featured snippet neemt het hele telefoonscherm in beslag, zo kunnen mensen die Google gebruiken écht niet meer om je heen! Doordat er in het kader alleen een deel van het antwoord weergegeven wordt is de kans dat men doorklikt naar de website groot.

Een featured snippet is dus heel waardevol voor iedereen met een eigen website of webshop. Jouw resultaten belanden namelijk zoals eerder gezegd boven alle andere organische resultaten in Google.

Hoe komt mijn bedrijf bij de featured snippets?
Het is natuurlijk erg interessant voor uw SEO om als bedrijf weergegeven te worden wanneer een potentiële klant een relevantie vraag stelt. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw bedrijf in Google tevoorschijn komt als featured snippet? Featured snippets worden zichtbaar wanneer er informatieve zoekopdrachten op Google gedaan worden. Dit zijn vaak zoekopdrachten die beginnen met ‘wat’ en ‘hoe’, Google moet zien dat jij op zoek ben naar informatie door dit soort vragen te stellen.

Een kennisbank beginnen?
Als je met jouw website ook graag in de featured snippets wil voorkomen moet Google jouw website als een autoriteit zien die interessant genoeg is om te tonen. Een kennisbank is bijvoorbeeld een goed medium om aan jouw website toe te voegen. Een kennisbank is een website waar specifieke kennis opgeslagen wordt over een bepaald onderwerp. Wanneer je een kennisbank bezit ziet Google jouw website als een autoriteit in jouw niche markt. Het is hierbij belangrijk dat de kennisbank ook een kennisbank genoemd wordt op de website zodat Google dit ook als een kennisbank ziet.

Het is belangrijk om bij een kennisbank één algemene hoofdcategorie te kiezen met verschillende subcategorieën eronder. Onder de subcategorieën hangen dan allemaal artikelen waar antwoorden in staan op vragen die verbonden zijn met featured snippets. Deze logische structuur in je kennisbank de resultaten in Google. Als je als bedrijf bijvoorbeeld gevonden wil worden op de zoekwoorden ‘Wat is online marketing?’ moet er een artikel op de kennisbank staan die deze vraag en het antwoord bevat, het is het handigst om zo gedetailleerd mogelijk antwoord te geven op de vraag. Daarnaast is het dus belangrijk om de vraag die je wil beantwoorden ook terug te laten komen in het artikel.

Zijn er nog vragen of wil je meer weten over featured snippets, of andere zaken omtrent webshops, websites of online marketing? Neem even contact met ons op, we helpen je graag verder!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Kim de Hoop

Online marketeer

Meer berichten van Kim de Hoop

Bekijk ook deze blogs

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl






Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief