Je hebt een Instagram account gemaakt; en nu?!

In een vorig blogartikel (5 redenen waarom je per direct moet beginnen met Instagram) vertelden wij waarom Instagram goed is om in te zetten voor je bedrijf. Heb jij inmiddels een Instagram account aangemaakt maar weet je niet goed hoe je dit verder moet invullen? In dit artikel gaan we verder in op hoe je meer engagement creëert op Instagram.

De content.
Regel nummer 1 bij het groeien op Instagram is: maak unieke content! Omdat het publiek van Instagram voornamelijk bestaat uit jongvolwassenen, is het erg belangrijk je bedrijf op een leuke en unieke manier te promoten. Laat zien wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrent. Hieronder een paar voorbeelden van zulke grappige content.

Ze geven aan dat het nog niet voelt als lente en er daarom maar op los improviseren. Ze gebruiken hier heel slim hun eigen verpakking voor.

Coolblue promoot bijvoorbeeld hun product/dienst door middel van het delen van een bericht van een van hun volgers. Zo betrek je de volgers er ook bij!

Naast het delen van unieke content is ook de kwaliteit belangrijk. Omdat Instagram voornamelijk bedoeld is om afbeeldingen en/of video’s te delen, is het van belang dat deze van goede kwaliteit zijn. De tekst is minder belangrijk. De voorkeur van Instagram gebruikers gaat uit naar kwalitatief goed beeldmateriaal.

Call to Action.
Omdat je bij een Instagrampost maar 125 karakters kunt gebruiken, kun je geen lappen met tekst neerzetten zoals bijvoorbeeld op Facebook. Nu is dit bij Instagram ook niet echt de bedoeling, maar soms wil je toch een boodschap overbrengen. Dit kun je dan doen door middel van een call-to-action. Maak met je afbeelding of video duidelijk wat de boodschap is en zorg dat je volgers daar wat mee gaan doen. Stel bijvoorbeeld een vraag zodat je volgers gaan reageren.

Het posten.
Wanneer je unieke, mooie content klaar is wil je natuurlijk weten wanneer je deze het beste kunt posten. Wanneer je een Instagram bedrijfsaccount hebt zie je bij de statistieken alles over je volgers. Zoals bijvoorbeeld de populairste leeftijdscategorie, maar ook de dagen en tijdstippen waarop jouw volgers het meest actief zijn.

Deze statistieken zijn heel handig om te bepalen wanneer je gaat posten. Het doel is uiteindelijk dat jouw post zo vaak mogelijk bekeken wordt.

Heb jij al een Instagramaccount en wil je meer weten over hoe je dit het beste kunt inzetten voor je bedrijf? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder!

Wij zijn erg benieuwd naar jouw account op Instagram, dus vergeet ons vooral niet te volgen!

Wil je meer weten? Neem dan snel contact op!

Kim de Hoop

Online marketeer

Meer berichten van Kim de Hoop

Ben jij klaar voor online succes?

Vul het formulier in of
neem contact op via:

0182 - 34 28 08
info@buro210.nl





Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

Stay up-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief